Az Alkalmazott Oktatástan blogja szülőknek

Tudáskulcs blog

Tudáskulcs blog

Eltűnő szövegrészletek?!?

2018. január 30. - Alkalmazott Oktatástan

eltuno-szovegreszletek.jpg

Kolléganőnk, Viki érdekes tapasztalattal lett gazdagabb. :) Nálad is előfordult már, hogy egyszerűen eltűnt egy rész az olvasmányodból?

Sokan tudják rólam, hogy nagy Frank Herbert Dűne sorozat rajongó vagyok (most pl. a fia és egyik szerzőtársa által írt előzménytörténetet, a Gépirtó Hadjáratot olvasom). Az eredeti sorozat 5. részének, a Dűne eretnekei olvasása közben valami furcsaságot vettem észre.

Volt két szó, amit nem értettem (székkutya¹ és Nem-hajó²), ami miatt az e-bookomat 1 hónapig nem voltam hajlandó kézbe venni és szinte „őrjöngtem”. Később fény derült a rejtélyre, ugyanis továbbolvastam, meg utánanéztem a neten. Majd emiatt a két meg nem értett szó miatt a teljes könyv cselekménye valahogy kiesett az emlékezetemből. Pedig elolvastam a könyvet…

A talány megoldására kb. 1 évet kellett várnom.

Ugyanis időközben elvégeztem egy tanulással kapcsolatos tanfolyamot (A tanulás alapvető kézikönyvét), ahol a tanulás 3 fő akadályáról és azok tüneteiről volt szó. Amikor ezt megláttam, alig tudtam hinni a szememnek, mert tényleg ez történt velem olvasás közben. Emiatt szerintem újra kell olvasnom az egész regényt, szegény hobbitok (a Gyűrűk urából) meg már tűkön ülnek.

„Amikor egy tanuló elmulaszt megérteni egy szót, akkor a közvetlenül a szó utáni rész üres az emlékezetében. Mindig megtalálhatjuk a szót, ami éppen az üresség előtt volt, megérthetjük azt, és csodálatos módon azt találhatjuk, hogy a korábban üres terület most nem üres a tanult anyagban. Kész csoda!”

(Részlet L. Ron Hubbard A tanulás alapvető kézikönyve kötetéből)

Viki

¹székkutya: egy "élő" szék, amely aszerint változtatja a formáját, ahogyan az ember épp ül rajta.

²Nem-hajó: olyan technológiát tartalmazó űrhajó, amely láthatatlanná képes tenni magát.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudaskulcs.blog.hu/api/trackback/id/tr8913616952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása