Az Alkalmazott Oktatástan blogja szülőknek

Tudáskulcs blog

Tudáskulcs blog

Nyelvtanulás a Quizlet-tel

Avagy egyik angolul tudó kolléganőnk javaslata nyelvtanulók számára

2018. március 06. - Alkalmazott Oktatástan

nyelvtanulas.jpg

A gimnázium után úgy gondoltam, hogy az angoltudásomon van mit rendbe hozni, mert nem voltam megelégedve vele. Akkoriban ismerkedtem meg a későbbi külföldi barátaimmal, és elsőre szinte nem is tudtam megszólalni, valahogy nem ehhez voltam hozzászokva. Le voltam döbbenve amiatt, hogy 19-20 évesen úgy „lökték a szöveget”, hogy alig tudtam követni őket.

Na ezen változtatni kell, ezt tudtam. De hogyan? Pár évvel később egy esti internetes szörfölgetés közepette rábukkantam valamire, ami felkeltette az érdeklődésemet. Akkoriban volt már Youtube, és valamiért más szótanuló/memorizáló módszereket kerestem, mert elsősorban a szókincsemet akartam bővíteni. Ekkor bukkantam rá egy Quizlet nevezetű weboldalra, ami olyan nagy hatást gyakorolt rám, hogy elkezdtem dühös lenni, miért nem 5 évvel ezelőtt fedeztem fel, mert rengeteg feszültségtől mentett volna meg.

A történet szerint egy Andrew Sutherland nevezetű középiskolás diák egy francia dolgozatra készült, és 100 szót meg kellett tanulnia 1 hét alatt. A szókártyás módszert használta, de mivel időigényesnek találta, és mivel programozott is, készített rá egy internetes weboldalt.

A dolgozat eredménye hibátlan lett. Elkezdte körbeadni az osztálytársainak, mert érdeklődtek utána. Nekik is feljavult az eredményük. Később Andrew annyira belelkesült, hogy továbbfejlesztette az oldalt és pár éven belül milliomos lett emiatt.

A módszer lényege az, hogy a szavakat hagyományos szókártyák formájában először megmutatja, utána kétféle megtanulási rendszer van: egy írásos és egy hallás utáni. Amikor nehezebb szóhoz jutunk, és nem megy, akkor újra rákérdez, addig, amíg biztosak vagyunk benne, hogy nem megy 100%-osan. Újabban már lehet csak a kiválasztott szavakat külön is gyakorolni.

Ami legelső alkalommal ledöbbentett, hogy van teszt-alkalmazás. És ha ott jó eredményt érünk el, akkor magabiztosabban ülhetünk be a másnapi dolgozatra/vizsgára. Mert tényleg olyan az oldal, hogy szinte belénk égeti a szavakat.

És ebben az a jó, hogy csinálhatunk magunknak is ilyen kártya szetteket, és mobil alkalmazás is van hozzá, tehát nem csak otthon gyakorolhatunk vele.

Mostanában még ki szoktam egészíteni azzal a módszerrel is, hogy az új szavakat egyszerű mondatokba foglalom, és addig ismételgetem, formálom, amíg határozott nem leszek a használatában. Így gyakorlom azt, hogy hogyan kell azonnal angolul gondolkodni, rászoktatom magamat arra, hogy helyesen használjam a nyelvtani részt is. (Ebben nagyban segít a Dohár Péter féle Kis angol nyelvtan, zseniális könyv!) így amikor angolul írok blogot, könnyebben előjönnek a megfelelő szerkezetek.

Viki

A bejegyzés trackback címe:

https://tudaskulcs.blog.hu/api/trackback/id/tr6013719238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása